Itt a tavasz - avokádós sütemény

Már nagyon vártam, hogy végre eljöjjön a tavasz. Ugyan nagy télimádó vagyok, de kizárólag akkor, ha hideg van, és hatalmas hó. Valljuk be, egyikből sem volt túl sok idén. Akkor viszont legyen inkább napsütés, boruljon virágba a természet, és legyen minden zöld, még a sütemények is! :)




Sokszor találkoztam már avokádóval édességben, de megmondom őszintén, én simán is annyira szeretem, hogy el sem jutok általában addig, hogy valamit csináljak belőle, simán megeszem egy kicsi lime-mal. A következő receptet a lecker.de oldalon találtam, és azonnal tudtam, hogy ez lesz az első sütemény, amibe ki fogom próbálni, hogy milyen az avokádó desszertben. Ugyan az enyém nem lett annyira szép zöld, de azért az ízére nem érkezett kifogás! :)




A lime és a vanília pedig már csak hab a tortán! :)



Hozzávalók:
225 g puha vaj
200 g cukor
1 csipet só
1 vaníliarúd
1 érett avokádó
50 ml tej
4 tojás
1 TK citromlé
50 g mandulaliszt
350 g liszt
1 csomag sütőpor

250 g porcukor
1 lime reszelt héja
7-8 EK limelé


Elkészítés:
A sütőt melegítsük elő 175 fokra légkeverésen, és vajazzunk is egy szögletes ládaforma sütőformát (esküszöm nem tudom, hogyan hívják ezt a formát, úgy néz ki, mint egy sima virágláda... :))

A vajat a csipet sóval, a vanília kikapart magjaival és a 200 g cukorral kezdjük el verni robotgép segítségével. Közben a lisztet szitáljuk össze a sütőporral és a mandulaliszttel. Az érett avokádót meghámozzuk, és kisebb kockákra vágjuk. Hozzáöntjük az 1 TK citromlevet, a tejet és egy tojást, és botmixerrel összemixeljük. Közben a vajas-cukros massza már kezd habosodni, így hozzáadhatjuk a maradék 3 tojást egyesével. Azaz először egyet, ezzel is keverjük a robotgéppel. Mikor már szép homogén, akkor mehet bele a második, majd a harmadik is. Hozzáöntjük az avokádós keveréket is, majd a lisztes keveréket is lassan hozzáadagoljuk. Elég sűrű, szinte nem is folyó tésztát kapunk. Öntsük bele a formába, simítsuk el a tetejét, és először tegyük be 50 percre a sütőbe. Mikor ez megvan, fedjük le alufóliával, és további 20 percre tegyük vissza a sütőbe.

Mikor megsült, hagyjuk kihűlni. A porcukrot szitáljuk át, öntsük hozzá a lime levét és a lime reszelt héját, és keverjük össze. Ezt a masszát öntsük a kész süteményre.



Megjegyzések