Bazsalikomos eperfagyi egy kis hosszúborssal fűszerezve

Végre eljött a meleg! Bár én ősszel sem csináltam gondot abból, ha megkívántam a fagyit, és például sütőtököset készítettem, de azért nyáron az igazi! Egész héten arra készültem, hogy hétvégén készítek valamilyen fagyit, erre tessék, szakad az eső, és hideg van. Ez sem hagyott eltántorítani a dologtól, és végre elkészült egy olyan, amire régen készültem.
Ha ki kellene választanom a "néhány" szakácskönyvem közül a TOP 10-et, ez biztos benne lenne. Katie Quinn Davies What Katie ate könyve tele van jobbnál jobb receptekkel, a szuper fotókról nem is beszélve! Érdemes olvasgatni a honlapját is, a képek nézegetése közben pedig győzze az ember az ácsingózást a finom falatok után. :) Szóval az ő könyvéből származik a recept, viszont muszáj volt kicsit a magyar viszonyokhoz adaptálni: nálunk nem is igazán létező tejtermékeket kellett helyettesíteni benne.

Az már nem újdonság, hogy az eper és a bazsalikom milyen jó viszonyban vannak egymással. Ebben a fagyiban egy plusz csavar hozzá a bors. Nem hagyományos került bele, hanem úgynevezett hosszúbors. Ezt a fajtát célszerű mozsárban megtörni, úgy jön ki igazán az illata és az édeskés aromája.




Hozzávalók:
-720 g eper (már megpucolva mérjük a súlyát)
-360 g porcukor
-5 EK. citromlé (lehet lime leve is)
-egy nagy marék friss bazsalikomlevél
-1 rúd vanília
-500 g mascarpone
-220 g tejszín
-350 g tej
-1 TK. hosszúbors (mozsárban való megtörés után)

Az epret megpucoljuk, és kockákra felvágjuk. Megszórjuk a porcukor felével, rálocsoljuk a citromlevet, kanállal alaposan összeforgatjuk, és 2-3 órára a hűtőbe tesszük pihenni.
A mascarponet kézi habverő segítéségvel kikeverjük, beletesszük a cukor másik felét, a tejet, a tejszínt, valamint a vanília kikapart magjait. Alaposan elkeverjük.
A cukrozott eper felét botmixerrel elkeverjük a bazsalikomlevelekkel, valamint a mozsárban megtört hosszúborssal, és összemixeljük, majd a tejszínes keverékhez öntjük.
Fagyigépben elkezdjük kifagyasztani a krémet. Mikor már majdnem fagyivá állt össze, a maradék epret is hozzákeverjük, amit előtte krumplinyomón átpaszírozunk. További 5 percig kevergetjük a fagyigépben, majd tálaljuk.




Megjegyzések

  1. Nagyon jól hangzik, szerintem kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, hogy fog ízleni. Nekünk nagyon bejött! :)

      Törlés
  2. Elkészült! Annak ellenére, hogy hosszúbors helyett citrombors került bele, nagyon finom lett!
    Szerintem még lesz ismétlés :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratulálok, láttam milyen szép lett! A több eper biztos nem tett rosszat neki, sőt! Örülök, hogy ízlett, csak így tovább! :) Kíváncsian várom majd azokat a beszámolókat is! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése