Kardamomos-répás sütemény

A süteményt Tanja Grandits egyik receptje alapján készítettem. Ezúttal egy másik könyvében, az Alles klar-ban volt az alapkoncepció, de azért történt némi változtatás benne. A barnacukrot sima kristálycukorra cseréltem (igen, a suszter meg a cipője... nem szokásom ilyenre odafigyelni :)), a mogyorót kihagytam belőle, és hagyományos őzgerincformában készítettem.
Biztos ki fogom prábólni az eredeti ötletet is, ahol egy hőálló kis pohárkában sül a desszert. Az egész szakácskönyvben egyébként az a lényeg, hogy az ételek pohárban készülnek, és abban szervírozzák is, szerintem fantasztikus módon.




Hozzávalók: (az őzgerincben a képen látható vastagságú lett a süti)

-120 g kristálycukor
-2 tojás
-90 g liszt
-1 TK. sütőpor
-100 g sárgarépa
-1 késhegynyi őrölt kardamom
-1 vanília
-1 csipet só
-60 g olvasztott vaj

A sütőt előmelegítjük 170 fokra. Az őzgerincformát kivajazzuk, kilisztezzük. A cukrot a tojásokkal habosra keverjük, a lisztet a sütőporral összeszitáljuk, a vajat megolvasztjuk, a répát apró lyukú reszelőn lereszeljük. A kardamomhoz én egész fűszert használtam, ehhez 3 szemből szedtem ki az apró fekete szemeket, és mozsárban alaposan megtörtem. Mikor a cukor és a tojás már habos, belekeverjük a lisztes-sütőporos keveréket, a csipet sót, a vanília kikapart magjait, a kardamomot, az olvasztott vajat és a répát is. A formába simítjuk, és 40-45 perc alatt készre sütjük.





Megjegyzések