Csokiláva

Amióta az eszemet tudom, imádom a csokoládét! Pici koromban szinte az egyetlen étel volt, amit megettem (a téliszalámi és a májkrém mellett... azért azóta sokat javult az ízlésem). A csoki szeretete megmaradt, sőt, ha lehet, még erősebb lett. Bármikor képes vagyok bármennyit megenni belőle, már a látványa is libabőrt okoz, ha ehhez még illat és íz is társul...
A csokoládét természetesen desszert formájában is szeretem, a következő édesség pedig tartalmaz is belőle rendesen! Segal Viktor Színek és Ízek könyvében szerepel a recept, de én nem készítettem hozzá öntetet, hanem a fűszert magába a csokilávába tettem, valamint elhagytam a lisztet is belőle.




Hozzávalók: (nálam 11 souffle-formára elég)
-30 dkg jó minőségű, 70 %-os étcsokoládé
-20 dkg vaj
-6 db tojás
-12 dkg cukor
-csipet só
-1 TK. kínai ötfűszerkeverék
-vaj és liszt a kikenéshez

Kivajazzuk és kilisztezzük a kis tálkákat, én hagyományos soufflé formát használtam. A vajat a csokoládéval vízgőz fölött összeolvasztjuk. Az egész tojásokat a cukorral robotgép segítségével jó habosra keverjük, majd hozzáadjuk a fűszerkeveréket és a csipet sót is. A csokoládés-vajas masszát több részletben összeforgatjuk a tojásos habbal. Elosztjuk a tálkákba.
Ha azonnal szeretnénk megsütni, akkor előmelegített 200 fokos sütőben kb. 6 perc alatt sül meg. A közepén azonban folyékonynak kell maradnia! Én korábban készítettem el, és miután a formákba szétosztottam, majdnem egy napra a hűtőbe kerültek. A sütőt ilyenkor ugyanúgy 200 fokra állítom be, de valamivel több ideig, nálam pontosan 8 percig sülnek.




Még forrón kiborítjuk a formából, de akár benne is tálalhatjuk. Maradt még a kínai ötfűszeres sütőtök fagyiból, így én azzal kínáltam.

Megjegyzések