2014. május 4., vasárnap

Epres tarte Vol. II.

Kezd egy kicsit egyhangúvá válni, hogy vagy epres desszert készül nálunk, vagy kis linzer kosárkák valamilyen töltelékkel. Nos, a következő recept azért is szuper, mert mindkettő igaz rá... :) Persze ez nem véletlen, tényleg ennek van a legnagyobb sikere mindig. 
Csak úgy zárójelben: a mai vendégseregnek lehet tényleg epermérgezése lesz estére, ugyanis még az én egyik nagy kedvencem, ez az édesség is lesz... :)

A tarte tésztája ugyanúgy készült, mint a múltkor, a töltelék pedig az új aktuális kedvencem, a namelaka lett ismét :) Az Anyák napi torta is ezzel készült, annak a receptje itt található meg. Ebben nem a főzőiskola féle arányokkal dolgoztam, hanem Baracskay Angélánál látottakkal (azt itt találjátok meg, és tessék megnézni a többi reeptjét is, mert FANTASZTIKUSAK!!!), ennek a mennyiségnek pont a dupláját készítettem, hogy elég legyen a tésztákhoz. 
Szóval semmi újdonság nem lesz a receptben, inkább a katasztrófa-turizmusra hasonlít, de azért a végeredmény finom lesz :)





Hozzávalók: (kb. 22 db tarte)
Tészta:
400 g finomliszt
350 g vaj
150 g porcukor
50 g mandulaliszt
1 csipet só
2 kisebb tojás

Krém:
200 g tej
10 g glükóz
8 g zselatinlap
400 g hideg tejszín
340 g 35 %-os Valrhona fehércsokoládé
2 lime reszelt héja

eper a díszítéshez


A linzertésztához a vaj legyen hűtőhideg! Először a vajat a porcukorral elmorzsoljuk (én a hideg vajat általában a reszelő legnagyobb lyukán reszelem át), majd mehetnek bele a tojások, végül a szárazanyagok. Összegyúrjuk ügyelve arra, nehogy túldolgozzuk. Felhasználás előtt legalább 30 percet hűtőben pihentetjük. Kb. 2-3 mm-re kisodorjuk, és a kivajazott-kilisztezett tarte-formákba simítjuk, villával megszúrkodjuk. 180 fokon 10-15 perc alatt készre sütjük. (nekem pont 14 perc kellett neki légkeverésen), hagyjuk kihűlni.

A krémhez a tejet felforraljuk a lime lereszelt héjával együtt, mikor felforrt, leszűrjük. A zselatinlapokat jéghideg vízbe áztatjuk, majd kicsavarjuk belőle a vizet, és a tejben elkeverjük. A csokoládét a glükózzal vízgőz fölött felolvasztjuk, majd levéve a gőzről a tejet hozzáadjuk (ebben ugye már fel van oldva a lapzselatin). Folyamatosan kevergetve szilikonlapáttal szép egynemű lesz. Utána mehet bele a hideg tejszín is két-három részletben. Szilikonlapát elég lesz itt is, de akár botmixer segítségét is igénybe vehetjük. Nem szabad megijedni, itt még folyékony lesz a krém. Én kb. 5-6 órára hűtőbe tettem, addigra eléggé behúzott (még nem teljesen), majd a kész kosárkákba töltöttem, és további éjszakára így tettem hűtőbe, ezalatt a krém tovább húzott. Másnap reggel eperrel díszítettem. :)

1 megjegyzés: