Fűszeres banánsüti

Amennyiben korábban erre a receptre azt mondtam, hogy a világ legegyszerűbb sütije, hát most visszavonom a következő miatt. Az íze mindkettőnek nagyon jó, és kicsit hasonlít is a kettő tésztája: mindkettőben van olaj, ami szerintem szuper állagot kölcsönöz neki.
Ennek a banános sütinek a receptje ismét Tanja Granditstól származik. Ő aztán a legegyszerűbb limonádét is feldobja fantasztikus fűszerekkel, ami ebben a sütiben sincs másképp. 

Gondban csak a Zimtblüte nevű fűszerrel voltam. Persze értem én, hogy mit jelent ez magyarul, de nem tudom, hogy mi a pontos és hivatalos magyar neve. Itt olvashatunk egy kicsit bővebben róla. Egyébként ez a fahéjnak a virágzat része, kicsit ízében hasonlít a fahéjra, csak annál valamivel lágyabb szerintem. Ja, és szívesen várom a tippeket, hogy mi a tisztességes magyar neve :)

Azért szépségversenyt nem nyerne a süti, de az íze kárpótlás minden hiányosságért :)




Hozzávalók:
225 g banán (már megpucolva - nekem pont 2 banán kellett)
2 tojás
225 g barnacukor
150 g olvasztott vaj
60 g olaj
225 g liszt
1 TK sütőpor
1 csipet só

Fűszerkeverék:
4 g csillagánizs
4 g fahéj virágzat (hmmm... fogalmam sincs, ennek mi a rendes magyar neve, németül Zimtblüteként fut)
4 g koriandermag
2 g feketebors
1 g kardamom

Valamennyi fűszer egészben értendő, nem az őrölt változat. Forró serpenyőben egészben mindent meg kell pirítani, majd mozsárban jó apróra összetörni.

A tésztához a banánt a tojásokkal botmixer segítségével összepürésítjük. Fontos, hogy tényleg érett banán legyen. Utána mehet hozzá a barnacukor is, ezt már sima robotgéppel is belekeverhetjük. Ezt követően öntsük hozzá az olajat és az olvasztott vajat is, keverjük simára. Közben a lisztet a sütőporral és a sóval szitáljuk össze, majd szintén szitán át adjuk hozzá a fűszerkeveréket is. Nem baj, ha nem megy minden bele, nekem nem sikerült annyira összetörnöm. Így is elég aromás lesz. Adagoljuk a lisztes keveréket a banános masszához, keverjük simává, majd sütőpapírral bélelt kisebb tepsibe simítsuk a tésztát. Előmelegített 180 fokos sütőben 25 perc alatt készre is sül. 

Megjegyzések

  1. Valahol fahéj bimbónak olvastam, de még én sem találkoztam vele.
    Hol szereztél ilyen fűszert?

    VálaszTörlés
  2. Köszi Kriszta, ilyen névvel nem hallottam még, pedig keresgéltem. Az enyém még karácsony óta volt meg, mert minden évben fűszeres adventi kalendáriumot kapok ajándékba, és abban volt. De most néztem, a cégnek van rendes kiszerelésben is (http://www.zauberdergewuerze.de/epages/zdg.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/zdg/Products/2157) Én mindig neten rendelek tőlük, nagyon elégedett voltam eddig valahányszor. :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves webmester,

    Észrevettük, hogy nagyon finom receptek találhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, www.osszesrecept.hu ahol a felhasználók válogathatnak több mint 130 000 összegyűjtött recept közül. Az oldalon szintén található egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a receptek elejét, melyeket a felhasználók ezután könnyen megtalálják a keresőnk segítségével. Ám a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra, tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

    Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalálhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

    Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szívesen segítünk bármivel.

    Üdvözlettel,
    Tünde
    info@osszesrecept.hu

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése