Créme brulée

A créme brulée szerintem az egyik legfinomabb édesség, amit csak kívánhat magának az ember (annak ellenére, hogy csokoládé ebben a változatban nem lesz... ). Elég sok receptet kipróbáltam már, vannak macerásabbak köztük, de a következő nem sorolható ebbe a kategóriába. Nincs szükség a sütés előtt vízgőz fölötti pepecsre, nem kell a tepsibe sem vízfürdő, mégis isteni finom lesz! :)
Nem egy új találmány egyébként a créme brulée, már 1691-ben megjelent egy szakácskönyvben a receptúra. Eredete vitatott, nem biztos a francia származás, sokan a britek fantasztikus találmányának vélik.

A vanília és a tonkabab nagy kedvenceim, ipari felhasználó vagyok belőlük, nagyon szeretem a kettőt együtt is. (a madártejbe is halmozom az élvezeteket így) A hagyományos créme brulée általában csak vaníliával van ízesítve, de így szerintem sokkal izgalmasabb. Kiváló még a kávés, a zöldteás, a csokoládés változat is, de igazán csak a képzelet szabhat határt nekünk.




Hozzávalók: (12 adag)

500 g tejszín (legalább 30 %-os lehetőleg)
200 g tej
1 db tojás
4 db tojássárgája
160 g cukor
1 rúd vanília kikapart magja
1/2 tonkabab
némi cukor a karamellizáláshoz

A sütőt előmelegítjük 90 fokra. Minden hozzávalót egy edénybe öntünk, nem kell előre kikeverni semmit. Tehát keverjük össze a tejszínt, a tejet, a tojások sárgáját, az egész tojást, a cukrot, kaparjuk bele a vanília magját, majd reszeljünk bele egy fél tonkababot. Az egészet botmixer segítségével keverjük össze. Mivel a teteje fel szokott habosodni óhatatlanul is, át szoktam szűrni egy kis lyukú szitán. A keveréket a kis brulée formákba adagolom, majd a sütőben 90 perc alatt elkészülnek 90 fokon. Mikor kihűltek, kb. 1 kiskanálnyi cukrot teszek mindegyik tetejére, és kis lángszóróval rákaramellizálom.

Megjegyzések