Brownie

A héten egy kedves ismerőm megkeresett, hogy tudnék-e brownie-ra valami jó receptet küldeni, mert én, aki imád sütni, és a sütésnél talán csak csokoládét eszik szívesebben, annak biztosan van bevált receptje. Hát be kell vallanom, eddig nem volt. De nem maradhattam szégyenben! Egy pillanatra sem gondolkodtam, hogy melyik könyvemben (a NÉHÁNY közül, amelyek száma lassan eléri a 3 számjegyet...) keressek tuti receptet: Nigella Lawson lesz az, aki kihúz a pácból. És igazam is lett. Valamennyi könyvét imádom, a Hogyan váljunk házi Istennőkké is fantasztikus alapmű szerintem. Van is benne brownie-ra recept, nem is egy. Én ezúttal a klasszikusat készítettem, de csak az adag felét, és a diót is kihagytam. Eredetileg nem is kizárólag diót szerettem volna beletenni, hanem mindenféle magvak keverékét (mogyoró, kesudió, mandula, dió), de le lettem szavazva, hogy ez most "csak" sima brownie legyen. Az élvezeti értékéből persze ez mit sem von le. :) Lehet hozzá finom csokiszószt is készíteni, vaníliafagyival tálalni, ezekre nekem most nem volt időm, de ami késik... :)

A jó brownie szerintem nem attól jó, hogy fantasztikusan tehetséges módon süti meg az ember, hanem hogy SZUPERJÓ csokokládét használ hozzá, én ezt tettem bele. A másik fontos a vaj, ami SZIGORÚAN jó minőségű vaj, és semmi esetre sem margarin. És ne felejtsük el a sót sem!
Fontos az is, hogy nem szabad túlsütni, a belseje legyen ragacsos, majdnem folyós.




Hozzávalók:
190 g jó minőségű, 70 %-os étcsokoládé
190 g szobahőmérsékletű, jó minőségű vaj
3 db tojás
1 TK. vaníliakivonat
250 g cukor (ezúttal kristálycukrot tettem bele, de muscovado cukorral szerettem volna készíteni, csak elfelejtettem)
egy nagyobb csipet só
110 g liszt

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, légkeverésen. Vízgőz fölött olvasszuk össze a csokoládét és a vajat. (Óvatosan, az edény alja ne lógjon bele a vízbe, és nem is kell, hogy nagy láng mellett forrjon a víz) A tojásokat a cukorral robotgép segítségével habosítsuk ki, öntsük bele a vaníliakivonatot is. (Nem kell boltban venni, végre nem vész kárba az ipari mennyiségű vanília, amit itthon felhasználok, és a vodka is a lehető leghasznosabban kerül felhasználásra. A vaníliahéjakat, amikből kikapartuk a magokat, gyűjtsük vodkában, és ezt használjuk fel) A lisztet szitáljuk át, tegyük bele a sót is. Mikor a vaj a csokoládéval elkeveredett, lassan kevergetés mellett csorgassuk bele a tojásos-cukros keverékbe, majd a legvégén a lisztet is forgassuk bele a sóval. Sütőpapírral bélelt tepsiben 25 perc alatt készre sül. (a tepsi kb. 20x30 cm-es)

Megjegyzések

  1. DRÁGA KICSI TÜNDÉR,

    NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM NEKED!!!

    A HÉTVÉGÉN MINDENKÉPPEN KIPRÓBÁLOM, ALIG VÁROM!!!

    IMÁDLAK!!!!

    PUSZI: ANDI

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése