Karácsonyi panna cotta

Ennek a panna cottának mindig sikere van itthon. Én is nagyon szeretem, ráadásul pillanatok alatt elkészül, és a feltéttel variálva millió opció létezik, egyik finomabb, mint a másik.
Így advent első vasárnapján muszáj volt, hogy kicsit karácsonyi köntösbe öltöztessem (végre kiélhetem a karácsony-mániám... :))

A panna cotta alapján nem változtattam, a recept maradt nagyjából a régi, egyedül a citromnádból került bele kevesebb. Az eredeti recept háromszorosát készítettem, és ehhez a mennyiséghez tettem ugyanúgy hármat, mintha csak szimpla adag lenne.




A feltét hozzávalói:
-1 üveg meggybefőtt
-2 EK. méz
-2 csillagánizs
-1 fahéjrúd
-1 TK. mézeskalácsos fűszerkeverék
-1 TK. keményítő

A meggyet kimagozzuk. A levét felfogjuk, beledobjuk a csillagánizsokat, a fahéjrudat, a mézeskalácsos fűszerkeveréket. Összeforraljuk, hagyjuk, hogy kicsit sziruposodjon. Beletesszük a mézet is, majd a keményítőt külön kikeverjük egy kevés hideg vízzel. Ezt is beleöntjük a meggyes lébe, egyszer összeforraljuk. Még melegen beletesszük a kimagozott meggyeket. Tálaláskor a megszilárdult panna cotta tetejére kanalazzuk.

Megjegyzések