Fűszeres sült sütőtök

Amikor a sütőtöknek szezonja van, szívem szerint minden nap ennék belőle, napi minimum 3-szor. Végre megjött a hideg idő is, így már nem a fagyi az egyetlen módja, hogy elkészítsem. A kínai ötfűszerkeverék-tök páros Chili&Vanília ötlete alapján született. A mázat kicsit alakítgattam, szerintem így is nagyon finom lett.




Hozzávalók:
-2 EK. méz
-2 EK. olívaolaj
-1/2 narancs kifacsart leve
-1 TK. kínai ötfűszerkeverék
-3 EK. szójaszósz
-1 EK. kritálycukor
-kb. 1 cm-es gyömbér lereszelve
-1 gerezd fokhagyma lereszelve
-sütőtök

A sütőt előmelegítem 180 fokra. A mázhoz a hozzávalókat egy edényben összekeverem. Hőálló tálba teszem a sütőtököt, melynek előtte a magjait kikapargattam, és nagyjából egyforma cikkekre vágtam. Jó alaposan bekenegetem az öntettel, majd letakarom alufóliával, és így sütöm 30 percig. Ezt követően leszedem a fóliát, és további 40 percig sütöm, vagy amíg jó puha nem lesz.

Megjegyzések